Thursday, October 29, 2009

Ha..... Buat Apa Tu...


Ha.... Bawak masuk kucing dalam rumah ye Haziqah... Bagi tau dng abah nanti...... Kucing nie kalau ada suami saya kat rumah memang tak kan masuk punya.... takut...Haziqah nie tukang buli kucing..... nie bukan kucing bela kucing duduk kat luar aje.... tapi suka gak kalau dimanja-manja........

11 comments:

Abd Razak said...

Salam...

Suka kuching tapi yg ada kat rumah kuching liar jer tak boleh nak dipegang apatah lagi nak dimanja-manja..

Werdah said...

Salam atie,

kak pun tak benarkan kucing duduk dalam rumah sejak dia buat hal.. dah lebih 3 tahun rasanya.. dai cirit birit habis diseretnya bontot satu rumah.. alahai.. kak ni semacam OKU jugalah .. mana nak boleh lap2 sume tu.. alhamdulillah masa tu anak yg tinggal di asrama ada balik.. sejak tu betty (nama kucing kami tu) mcm faham2 je dia tak boleh duduk di dalam. alhamdulillah.. dia tak pernah sakit cuma sekali tu je..

Anak2 kak semua suka kucing.. masa kecil2 dulu ada salah sorang dek krn suka sgt kucing dptlah lelah..

Yang baiknya bela kucing ni tikus tak berani masuk rumah.. insyaAllah

Werdah said...

Salam Razak.. Sori ya atie guna ruang ni..

kucing kak, 'Betty' ni asalnya kucing liar juga.. dia takut sgt dgn penyapu..agaknya trauma dgn org2 yg tak suka kucing.. lalu dipukulnya betty ni.. tp dek krn suka kucing tu anak tangkap dia peluk2 dicakarnya tgn anak.. akhirnya menetap dgn kami.. dah sepuloh tahun lebih dah.. rasanya.. anak kak tu pun dah beranak dua dah.. masa mula tangkap peluk tu masih di tingkatan 3 atau 4.

atie said...

Salam Razak dan Kak Werdah,

Suami saya tak bagi kucing masuk sebab anak yg lelaki tu ada asma... tu yang tak boleh bela kuching tu... saya hantu kucing gak masa dulu... lagi pun rumah nie tak sesuai bela kucing la .... tak de tempat yang sesuai nak letak sangkar kucing... lagi pun nanti kalau nak kemana2 kan susah asik teringat kat kucing tu aje pulak makan ke tidak dia... kalau kucing kat luar nie pandai cari makan sendiri.....

LotsOfLove-Pearls said...

Salam Kak Tie,
LOL kurang sikit ngn kucing tapi adik2 LOL sangat sukakan kucing..

Salam jumaat.

atie said...

Hai Lol,

Akak dulu2 suka kucing tapi sekarang tak kisah sangat.... anak2 nie memang le suka kalau boleh nak bela cuma.... belum sesuai lagi....

fadzilah said...

salam..

kucing kalau selalu dibelai lama2 akan manja jadinya..comel anak akak ni..:))

atie said...

Salam Fadzilah....

tu la kan... sekali sekala pegang kucing nie macam terapi minda pulak...rasanya.. mendamaikan....comel tu ia kot tapi cakap nya pun boleh buat ummie dia pening gak.....

Mama-Danish & Sarah said...

sarah pun suka kucing tapi hubby tak kasi main sbb bimbang bulu melekat kat badan....huhuhu...

Naz said...

lawa kucing tu... nenda saya dulu ada bela kucing kaler mcm tu. tp dah arwah dah...

atie said...

Salam Naz...

Kucing nie ngada2 sikit... semenjak 2 menjak nie bunyinya kuat... asik buat bising malam2 nak masuk rumah....