Wednesday, October 28, 2009

Makan Pun Kena Beratur.......

Dulu masa anak dua beli meja makan yg untuk 4 orang aje bila anak dah 4 kan tak muat nak makan atas meja... jadi macam nie le anak2 makan beratur kat lantai....... kesian.... makan pun beratur kan....

16 comments:

arryani said...

kena bli meja mkn yg besor plak nih...heheheh

saya dulu mkn kat lantai jek..maklum la 12 org adik bradik...hehhehe

zai said...

Salam Atie..

Hehehe..nampak comel lak..duduk makan berderet2 camtu..kalau kat umah kak zai pun camtu gak..anak2 lebih suka makan kat lantai sambil tengok TV..cuma mak ayah jer suka dok kat kerusi...ok jugakla kan..janji ada tempat untuk kita makan sambil bersantai..

lama tul nak tunggu atie..update entri ni..kadang2 kak zai sering tertunggu2..tak per..mesti atie ni seorang suri rumah yg sangat sibuk..

atie said...

Salam Kak Arryani,

Saya pulak dulu2 memang makan kat bawah walaupun ada meja makan sebab Ayah saya tak nak makan atas meja....... Nanti lah tunggu rumah sendiri nanti kt beli meja makan yg panjang gitu....

atie said...

Salam Kak Zai...

Alamk kak Zai saya nie tak pandai sangat nak menulis tu kalau tak de topik tak pandai nak buat n3 tu... he..he..Saya yg paling suka makan kat dpn tv... rasanya santai btu... dan makan tak terkejar2..sekarang nie tak le sibuk sanggat tp asik melayan facebook... cari kawan2 sekolah yg terpisah.... terima kasih

LotsOfLove-Pearls said...

Salam Kak,
Dah biasa makan duk atas lantai.
hehe..

Arianni said...

Salam Atie,
Seronok tengok anak2 Atie makan.. yg adik tersenyum simpul.. yg abang bukan main ceria lagi.. boleh join sama ni..

Ibuhani said...

budak2 kalau makan, botol kicap mesti x tinggalkan! Beli meja jepun jer Atie.......x payah kerusi....jimat space....bila x pakai boleh lipat :)

ASYIQ said...

Wah...besarnya botol kicap. Kicap brand tu mmg disukai oleh anak2...anak sy pun.

Sy kalau nk mkn di meja kenalah semua ada dimeja...nak mkn di bwh, semua jg kena mkn di bawah. Cuma tak berderet2...dlm bulatan!

Mkn mlm je dpt berjemaah...yg lain ikut sempat je la sbb masa bersama pn tak sama.

Kalau balik kg...lagi seronok mkn kt bwh ramai...mana idaknya, 30 orang lebih termasuk anak cucu emak. Ramai kan?

Sy pn ingat nk berfacebook jg dgn niat mencari kwn2 lama...tapi masa msh tidak mengizinkan.

Rajin2 update blog yea...

Werdah said...

Salam Atie..

elok pula dia nak berbaris macam tu kan! hepi pula tu.. alhamdulillah

atie said...

Hai Lol,

bujang biasa lal kan... tapi bila dah berkelurga nie elok le makan bersama... baru syok...

atie said...

Salam Kak Arriani...

Ha tu le dia kak ... adah dia yg ambil gambar tu yg poss senyum tu... yang Auna tu malu konon....derang nie kalu dpt ikan keli memang happy...

atie said...

Salam Kak Hani,

Kicap tu memang tak tinggal... sampaikan kadang2 kita dah masak kicap tapi kicap kat botol tu masih di tuang...sebenonya dah ada meja makan besar sekarang kawan nak buang masa raya konon nak beli baru saya pun ambil le coz elok lagi... beli kerusi aje... tapi sampai le nie dia yang tak ada meja makan ha... ha... rezeki....

atie said...

Salam Kak Asyiq..

Malam Selalunya memang makan bersama.. akak keluarga kalau balik kg dkt 30 org saya lak cucu mak aje dah 30 org blm campur anak dan menantu.... makan sepanjang ruang tamu mak yg memang panjang.... kalau family suami pulak lagi tak terkira kalau nak buat makan2 kena buat macam kenduri la gamak nya..... tu yang masa raya tu penat melayan tetamu lepas tu tidur mati kawan dtg ketuk rumah pun tak terjaga...

atie said...

Salam Kak Werdah....

sebenonya saya tak bagi derang makan atas tikar tu... rajin menumpah dan bg terabur makanan... kalau atas tikar getah tu senag nak di lap ... happy manjang kalau lauk tu derang suka...

Abd Razak said...

Salam kak...

Best pa mkn duduk atas lantai & nak kemas pun senang :)

atie said...

Salam Razak,

tu le sebenarnya nak tengok tv gak tu.....