Wednesday, October 7, 2009

Syawal Pertama Dan Terakhir

Syawal tahun ini adalah syawal yang mungkin menjadi satu kenangan yang pertama dan terakhir antara kami sekeluarga bersama Kak Semah. Kak Semah adalah kakak ipar saya kakak kepada suami saya. Kami tak pernah beraya bersama sebelum nie coz Kak Semah tinggal di Terenganu dan kami pula selalunya beraya dikampung terlebih dahulu. Tapi tahun nie beria benar saya nak beraya kat rumah sendiri. Rupanya kami nak sambut raya bersama Kak Semah sekeluarga. Tapi itulah Syawal yang pertama dan terakhir bersama Kak Semah kerana Kak Semah lebih disayangi dan pergi meninggalkan kami semua pada 1 10 09. Semoga Kak Semah ditempatkan bersama mereka2 yang dirahmati Allah S.W.T. . Kepada anak2 Cik Atie dan Mamak Sekeluarga sentiasa ada kalau kalian memerlukan kami. Semoga kalian sentiasa tabah dalam menempuh hari2 mendatang.

33 comments:

Ibuhani said...

smoga dia ditempatkan bersama org2 yg soleh n beriman...amin. hrp keluarga tabah menghadapi kehilangan....takziah dr ibuhani n keluarga

zai said...

Salam Atie..

Sedih bila mendengar berita tntg kematian..boleh terbayang macammna keadaan kita bila sendirian didalam kubur, bila tiada lagi sesiapa utk menemani, tiada lagi ibubapa, suami, anak2 dan rakan2 yg sebelum ini menjadi sumber kekuatan rohani dan jasmani..hanya amalan yg menemani..takutnya..kak zai mengenangkannya..


Al-Fatihah buat arwah kak ipar atie tu..sakit apa yer ?

atie said...

Salam Kakhani.

Terima Kasih .

atie said...

Kak Zai,

Ya kak, Zai saya pun macam tu gak.. terasa insafnya kerana orang yang baik pun diberi dugaan yang hebat inikan kita yang kurang ilmu didada nie macam manalah bila sampainya masa kita... beliau sakit kanser.. terima kasih.

Abd Razak said...

salam...

Moga Allah terima dia & letakkannya di kalangan orang-orang beriman

LotsOfLove-Pearls said...

Salam Kak,
sedih baca kisah nie..

salam takziah dan semoga tabah.

atie said...

Salam Razak,

mudah2han, terima kasih...

atie said...

Hai adik lol...

Terima kasih, lama tak kunjung blog lol nanti akak ke sana k..

ASE1 said...

Salam atie ...

terharu membaca kisah arwah tu ..
semoga roh beliau dicucuri Rahmat . Di harap anak2 beliau menghadapinya dgn tabah .

Al fatihah !

fadzilah said...

salam..
semoga kak ipar kak atie tergolong dlm golongan org yg dikasihi Allah..
Al-fatihah buatnya..tq singgah blog saya.

Arianni said...

Salam Atie,
Al Fatihah buat kak Semah..Allah lebih menyayanginya..semoga arwah ditempatkan dikalangan orang2 beriman..

atie said...

Salam Ase1, Fadzilah, Arianni...

Terima Kasih berkunjung dan tinggalkan pesan..

budak kampung online said...

Setiap ciptaannya akan menemuinya suatu hari nanti. Hanya amalan mempercepatkan untuk bersua denganya.

atie said...

Salam budak kampung online,

terima kasih berkunjung, mudah2han amalan kita diterima yang Esa.

maiyah said...

moga dia ditempatkan bersama2 org2 yg beriman.. Al Fatihah

ProfHussaini said...

Terima kasih banyak2 cik atie dan keluarga
Sebab banyak menolong umi
Dan tidak serik2 menolong kami

Semoga Allah membalas kalian dengan kebaikan yang banyakkk..

atie said...

Salam Hussaini,

Pertolongan yang tak seberapa... Hak tetamu adalah layanan yang baik... harap kalian tak serik ke rumah kami lagi... salam ukhuwah dan persaudaraan yang berkekalan...

atie said...

Salam Maiyah..

terima kasih dan salam persahabatan.

a kl citizen said...

assalammualaikum

innalillahi wa inna ilaihi rojiun

segalanya telah diakdirkan...
semoga yang ditinggalkan sentiasa menghadiahkan fatihah buat yang telah pergi dan tabah menjalani kehidupan

LotsOfLove-Pearls said...

Dear Kak Tie,
Thanks for the birthday wish k..

atie said...

Salam Kak Kl citizen,

Terima kasih.....

atie said...

Hai lol,

Sama2.....

~Insan Biasa~ said...

terima kasih singgah di tinta semalam.
takziah untuk akak sekeluarga.

atie said...

Salam Insan Biasa,

Sama2 Salam persahabatan...

mama_alifsarah said...

Salam KaK Atie,

jumpa kita akhirnya...how's life? mona n famili sihat2 belaka :)
Takziah jugak untuk famili akak for your lost :(

atie said...

Salam Mona,

Hai lamanya tak jumpa adik akak yang sorang nie... masih macam dulu lagi tak berubah2 kan... kalau nak tengok perkembangan famili akak ha.... boleh le link blog nie dari mula sampai habis .... itulah kelurga akak ... anak2 mona comel2 sungguh ... salam sayang dari akak... bila kita nak jumpa ye teringin sanggat nie...

Mama-Danish & Sarah said...

salam ziarah kak,

semoga roh arwah dicucuri rahmat Allah....

atie said...

Salam Ain,

Terima kasih, Salam persahabatan

ummi humaira said...

salam atie
al faatihah, semoga roh nya dimasukkan bersama org2 yg beriman. ameen

atie said...

Salam Kak ummi,

Terima kasih ....

Naz said...

Al Fatihah untuk arwah...

atie said...

Salam Naz,

Terima kasih singgah dan jadi follower kat blog nie... salam persahabatan.. N3 kat blog naz best gak ha....

Naz said...

sama2... salam perkenalan... :)