Thursday, December 2, 2010

Salam Kembali Berblogger......

Salam buat semua sahabat..... lama sungguh tak meng up-date blog nie.... alasan pertama sejak pindah ke paya jaras nie celcom yang kami guna tak berfungsi dengan baik jadi terpaksa tukar kepada TM la pulak nampaknya........... alasan kedua sibuk pindah agaknya... dan alasa ketiga kesihatan yang tak mengizinkan ........... dalam tempoh 3 minggu pindah ke rumah baru saya rasa kuranng sihat selalu penat dan pening kepala...... tengok muka kat cermin pucat lesi je ingatkan kepenatan pindah rumah baru..... tapi sakit kepala tu tak kurang juga ..... jadi gi klinik swasta cek kot tekanan darah rendah..... tapi katanya ok aje.... jadi saya ambil keputusan untuk cek darah di klinik swasta berkenaan...keputusan keluar doc kata darah saya kurang setengah dari yang biasa... jadi di rujuk ke hospital Sungai Buluh..... sampai di sana saya ditahan di wad selama 10 hari sebab sel darah putih saya tinggi sanggat........ saya juga telah menjalani proses bone marrow ....... ( mengambil sample sum-sum tulang) ......keputusan doc belum keluar lagi tapi sekarang makan ubat dirumah untuk mengurangkan sel darah putih tu..... jadi selepas nie kalau blog nie tak berup-date lama mungkin saya sedang menjalani rawatan selanjutnya....... doakan lah segalanya dipermudahkan Allah SWT........ Semoga sahabat semua sentiasa diberikan kesihatan yang baik .... Wassalam.......

16 comments:

fadzilah said...

saya doakan akak akan sihat seperti biasa..

atie said...

Salam Fadzilah..

Terima kasih.... semoga fadzilah berbahagia selalu.....

al-lavendari said...

mula2 nak ucapkan tahniah kerana sudah berpindah ke rumah baru.

kedua saya rasa sedih juga bila atie beritahu sakit.

ingatlah setiap penyakit itu ada ubatnya. berikhtiar dan mohon pertolonganNya kerana Dialah yang berkuasa untuk menyembuhkan.

saya doakan atie segera sembuh seperti sediakala.

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Alhamdulillah atie dah pindah rumah dan beransur sihat, moga terus sihat.

atie said...

Salam Tuan Haji...

Terima kasih sudi berkunjung ke sini.... dan terima kasih juga atas nasihat itu...

atie said...

Salam Razak...

Terima kasih ...........

Arianni said...

Salam Atie..

Tahniah Atie dh pindah rumah baru..tapi kesihatan perlu jaga gak..banyakkan rehat ya! Semoga cepat sembuh..b

atie said...

Salam kak Arianni...

Terima kasih .. jemputlah ke rumah baru kami di paya jaras.... dah tak larat berehat dah kak arianni....

piewahid said...

subhanallah,
terkejut saya mengetahui atie mlalui prosedur yang sama.cuma bezanya sel darah putih saya sangat rendah, protien pula yang tinggi.

apa2 pkembangan sila kongsikan. manalah tahu boleh saling bertukar maklumat. jika bkemampuan hubungi saya di piewahid@hotmail.com.

semoga dikurniakan kesabaran dan ketabahan. harap2 tak terlalu serius. yg penting mesti positif selalu. juga semoga proses rawatan dipermudahkan dan dianugerahklan shifa'.

p/s- sekadar perkongsian:

ada pendapat pakar yg saya baca mengatakan bahawa bahan kimia tertentu utk membina rumah boleh menyebabkan kanser kpd individu tertentu. kebanyakan perumahan baru mengambil masa sekurang2nya 6 bulan selepas siap dibina sebelum mendapat sijil layak duduk (CF).

rumah sendiri biasanya kita terus pindah selepas siap dibina. kebetulan saya sendiri baru renovate rumah dlm 3,4 tahun yang lalu.

yg pasti Allah uji kita kerana Dia sayangkan kita, insya-Allah...

wallahu a'lam!

atie said...

Salam Pie Wahid...

Saya juga berharap pie wahid tabah hadapi segala yang diturunkan ilahi kpd kita kan.... saya nie lagilah pie wahid bapa saya penghidap kenser paru2 dan ada 2-3 org ahli keluarga beliau juga ada kenser..... saya sekarang tanamkan dalam diri untuk jalani hidup saya seperti biasa aje...terima segala ketentuan tuhan... mungkin ada hikmah disebaliknya .....mungkin satu hari nanti kalau saya akan terima rawatan di ampang kita akan bertembug kat sana kan... betul pie wahid mungkin Allah SWT sayang kita dan ingin melihat bertapa tabahnya kita menghadapi apa yang diturunkan kepada kita.........sama 2 lah kita berdoa agar segala urusan kita dipermudahkan....wasalam dan terima kasih..

piewahid said...

ziarah lagi sambil2 mendoakan ketabahan dan shifa'

atie said...

Salam Pie wahid...

Terima kasih.... kenapa blog pie wahid tak dapat komen ye...

Ummi Humaira said...

salam atie....

semoga atie sihat seperti sediakala...akak dok cari2 kat dlm kotak komen N3 mana satu, atie tulis alamat rumah atie ...
suatu masa akak teringin nk gi terjah kesana ...
(3058D ni no umah atie @ mertua adik akak , krg pasti )

piewahid said...

singgah lagi saling sokong menyokong :)

moga kita sama2 tabah dan kuatkan semangat, insya-Allah...!

22 dis ni saya ke ampang.tak tau lah macamana selepas tu. yg pasti bone marrow biopsy tu akan dibuat semula.

Kakzakie said...

Salam Atie,

Mengenali Atie dari blog piewahid. Sayu dan sedih bila ada insan diuji sebegini olehNya. Kakak mudah terasa dan sayu bila membaca kisah-kisah sebegini.

Selepas solat nanti kakak akan doakan moga Atie diberi kesembuhan segera olehNya. Sabar dan sentiasa berusaha mencari ubatnya. Insya-Allah akan sembuh. Sabar ye....

atie said...

Salam Kak Ummie..

Terima kasih singgah... nanti kita bagi yang baru alamatnya ye...



Pie wahid...

semoga pie wahid tabah untuk menjalani bone marrow sekali lagi... kalau bagi saya org pempuan nie proses tu tak le sesakit bersalin tapi risaunya tetap ada... saya doakan proses tu berjalan dng baik ...



Salam Kak Zakie...

Terima kasih atas keperihatinan akak....semoga akak dan keluarga mendapat kesihatan yang baik dan sentiasa bahagia