Friday, December 4, 2009

Kenangan Terindah

Sabli Haji Basri - Siti Aisyah Che Mat

Kali nie saya nak kongsi dengan sahabat semua sekeping gambar yang pada saya besar ertinya...Gambar nie diambil selepas majlis perkahwinan ayah dan ibu saya... klasik betulkan..... Ayah dah empat tahun meninggalkan kami akibat barah paru-paru.. beliau nie nampak cool aje tapi saya takut gak ngan dia... dah masuk tingkatan enam barulah kami nie rapat sikit... coz masa tu beliau macam ambil berat sikit kat saya nie.... almaklumlah anaknya nie dok kat asrama dari tingkatan satu sampai enam atas..... Ayah saya berniaga sendiri... kalau cuti.. he.. kena kerah tolong ayah berniaga kat pasar sehari..... tu la agaknya.. kalau disuruh berniaga sekarang nie pun tak malu kot sebab dah biasa....kalau tak berniaga beliau gi gunting rambut.. ada kedai sendiri yang dibuka ikut kehendaknya sendiri... atau ke sawah mengerjakan sawah padinya.... Mak pulak seorang yang gigih orangnya... tak reti dok diam mesti ada aje yang nak dikerjakanya...agaknya saya ikut perangai mak dan ayah kot.. tak reti dok diam.... sampai sekarang mak macam tu lah.....Dulu2 mak saya berniaga gak...tiap hari khamis kat kampung saya berniaga makanan macam laksa, soto.. dan yang paling laris rojak buah dan pecal sedap takkan boleh lupa punya.....sihat lagi orangnya...... salam terindah buat ayah dan ibu......

9 comments:

maiyah said...

klasik le dik gmbar tu.. meletup

Abd Razak said...

Salam...:)

Satu lagu gambar kenangan...
Orang dulu semua hebat, tabah dan tekun mencari rezeki...

ASYIQ said...

Salam..

Penuh nostalgia.

AlFatihah utk arwah ayah atie..

mamai said...

masih ada gambar klasik tu yer

Arianni said...

Salam Atie,

Memang klasik!! Rasanya Atie ikut iras2 mak kot..
Begitulah pengorbanan org tua utk membesarkan anak2..mudah-mudahan kita tdk melupakan mrk..

Mama-Danish & Sarah said...

very loving couple.....

en_me said...

kasih mak membawa ke syurga, kasih ayah takdok tolok tandingnyerr.. ehehe, salammm akak atie tewww

Mybabah said...

Assalamualaikum. Dengan segala hormatnya anda dijemput berkunjung ke blog saya dan isteri saya http://www.teacherrahila.blospot.com. Di sana anda terdapat mutiara yang selama ini anda cari.

Naz said...

ada darah usahawan nie.... semoga berjaya ya :)