Wednesday, October 12, 2011

Masak memasak....

Teringgin nak makan ikan puyu..... kakak saya hantarkan ikan puyu dari kampung 14 ekor....kena cukai dengan jiran sebelah 3 ekor .... nak bela katanya.... tinggal 11 ekor.... masak goreng cili api.... meletop sungguh...... anak2 kata ..ummie takkan sorang 2 ekor je kot mana cukup..... is.... ingat senang ke nak dapat ikan nie.... ada org hantar nie pun dah besar rahmat dah.....teringat dulu2 inilah kerja saya memancing .... dapat ikan puyu bawak balik.... mesti kena marah ngan mak... sebab mak malas nak siang.... dia mesti cakap kalau nak makan siang sendiri.... kami pun siang ikan tu sendiri.... jadi memeng tere lah kalau setakat nak siang ikan2 sawah nie...he..he ......mengimbau memori.....

10 comments:

Abd Razak said...

Assalamualaikum sahabat...

Moga sahabat sihat hendaknya dengan izin~Nya..

Belum pernah lagi saya makan ikan ni..

budak kampung online said...

perghh.. goreng bercili... sedap turr

Tirana said...

Wah sedapnya ikan puyu..Dah lama kak tirana tak makan ikan ni..buat kari pun sedap.

ainnoraini said...

tak makan ikan puyu tu..tapi anak2 dgn en somi mmg kesuka sangat2...
cume tolong masakkan jer...

Ibuhani said...

lama x makan puyu fresh...slalu makan yg dah jd ikan masin jer.... :))))

atie said...

Sahabat Razak....

kat sana ada ke ikan puyu....???
alhamdulilah sihat terima kasih semoga sahabat sihat juga hendaknya...

atie said...

BKO..... Tq singgah... memang sedap.... walaupun berasap tapi macam nak tambah nasik..he..

atie said...

Kak Tirana.... betul buat kari pun sedap kak tapi ikan nie sampai dah malam jadi dah tak sompat buat kari... goreng pon sodap...he

atie said...

Kakak aIni....

alhamdulilah nak juga tolong masakan buat mereka... ada org kalau dia dah tak makan masak pun tak mahu...he...

atie said...

Kak Hani....

saya memang dah lama tak makan... yg kering pun susah cari sekarang... kat kg tengah banyak ikan nie sekarang.... tapi tu lah saya jarang dah balik kg... nie atas ihsan kakak saya dia tolong hantar...dulu2 ayah saya rajin menimba bila air sawah kering banyak dapat ikan puyu dan sepat.. kami siang dan buat kering.... tak letak garam... tapi memang sedap...