Tuesday, July 19, 2011

Perkongsian Bersama 6

" Dan perumpamaan orang-orang yang membelanjakan hartanya karena mencari keridhaan Allah dan untuk keteguhan jiwa mereka, seperti sebuah kebun yang terletak di dataran tinggi yang disiram oleh hujan lebat, maka kebun itu menghasilkan buahnya dua kali lipat. Jika hujan lebat tidak menyiraminya, maka hujan gerimis (pun memadai). Dan Allah Maha Melihat apa yang kamu perbuat."

(AQ - Al-Baqarah - 265)

2 comments:

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum Atie,

Cantiknya pokok burung tu, tak pernah tengok sebelum ni.

atie said...

salam kak

kat sungai buluh nie kan banyak kedai bunga kak... macam2 bunga pelik ada.. saya pun baru jumpa dan terbekenan la pulak